ute i kvällsmörkret

Var ute en stund med jacob, snackade lite typ. Sen ringde cissi och frågade hur det var med mig och så. Så himla skönt att få prata med någon just om detta som hänt idag. Nidal ringde nyss också, jätte gulligt. Skönt att det finns folk som bryr sig. Pratade med mamma i telefon också, och hon tycker självklart att det är jobbigt det som hänt eftersom att hon var tillsammans med pappa under den tiden pappa och farmor fortfarande var tighta med varrandra, och på så sätt lärde känna henne väldigt bra. Usch det här är så jobbigt. Men med tiden blir det lättare, och om ca tre till fyra veckor väntar också en begravning.

När jag tänker på farmor tycker mycket sommar och skärgård upp
i mina tankar. För vad jag vet älskade farmor att vara ute i skärgården,
att fiska och åka båt. Iallafall förr. Och den här låten har alltid fått mig att
tänka på henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0