Det där med bmi

Sitter i soffan och kollar på idol med mamma och mammas kusin claes (som numera bor hos oss eftersom att han blivit superfotograf i sthlm). Sitter och proppar i mig en massa choklad, och just nu sjunger niklas. Gillar han, men endå inte. Min favorit är nog mariette och eddie. Satt och kollade mitt bmi i pausen också haha, det är ganska sjukt, jag växer fortfarande på längden men har legat kvar på samma vikt en ganska bra tag nu. Jag är på gränsen till underviktig, det trodde jag inte. Men har faktist gått och blivit väldigt smal på sistone.

Beräkna ditt BMI

Ange längd och vikt, tryck sedan på Beräkna-knappen.

Längd: 174. Vikt: 56 Ditt BMI: 18.5

Resultat

Under 18,5. Undervikt. Viktminskning är av medicinska skäl inte att rekommendera. Du avrådes därför att bli medlem i Netdoktor Övervikt.
19 - 24,9. Normalvikt. Det finns inga medicinska skäl för dig att gå ner i vikt. Använd istället Netdoktor Övervikt som en hjälp att hålla vikten på denna hälsosamma nivå.
25 - 29,9. Övervikt. Du löper en ökad risk att drabbas av överviktsrelaterade sjukdomar, som diabetes och hjärt- och kärlsjukdomar. Vi råder dig till att gå med i Netdoktor Övervikt, där du kostnadsfritt erbjuds strukturerad hjälp och praktiska tips av erfarna experter.
30 och över. Fetma. Du löper en kraftigt ökad risk att drabbas av överviktsrelaterade sjukdomar, som diabetes och hjärt- och kärlsjukdomar. Det är därför angeläget att du gör något åt din vikt. Vi råder dig till att gå med i Netdoktor Övervikt, där du kostnadsfritt erbjuds strukturerad hjälp och praktiska tips av erfarna experter. I vissa fall kan det även vara aktuellt med medicinsk hjälp.

http://netdoktor.passagen.se/traning-kost/?_PageId=1850 Kolla ditt bmi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0