Nyårsmålet

Jag har suttit och funderat över det här med nyårslöften. Det kanske inte är så dumt trots allt, när jag tänker efter. Men jag kan inte kalla det nyårslöfte, utan mer som ett mål. Mitt mål ska vara att få tillbaka konditionen, styrkan och kroppen, som jag hade då jag spelade fotboll en gång i tiden, från att jag var sex till jag blev femton. Jag minns hur jag kunde springa hur långt som hälst, hur jag kutade runt där på planen, och hur pass bra min kondition var då jag tränade som mest. För när jag då tränade tre dagar i veckan i så många år, så är det klart att man bygger upp kroppen. Men när man helt plötsligt slutar så märker man hur fort den också försvinner. Men jag har hört, att har man en gång haft en jäkla bra kondis, och kunnat orka så mycket som jag gjorde, så är det inte svårt att få tillbaka den, det gäller bara att bevisa det och att kämpa. Nej nu är det upp till mig. Nu kanske ni tror att jag är något jäkla fläskberg som inte gör något annat än att sitta här och trycker i sig godsaker, nejnej, verkligen inte. Jag rör på mig, äter inte alls så värst onyttiga saker. För det jag vill, det är att få tillbaka min kondition och den orken jag hade då. För träning gör en så mycket piggare, och man blir dessutom mycket mycket gladare. Jag ska nu fortsätta med mina promenader och joggning då och då, men också gymma när jag kan! Ska bli så skönt att ha detta som ett mål, och verligen vilja göra det också! Och det är precis vad jag och mamma ska göra imorgon! Vi ska åka kl 10:15 på morgonen in till mammas jobb, för att på deras nya gym svetta oss igenom ett riktigt träningspass! :D Ska bli riktigt skönt! Hoppas ni tar hand om era kroppar där ute, för som jag sa, träning får en att känna sig så mycket gladare och piggare! :)
Detta mål till sommaren alltså!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0