NY, ett minne för livet!

Har precis ätit en god middag med min kära familj, och nu när jag satt mig ner vid skärmen kom en as bra låt fram i radion, dom sjöng om new york, typ, och det fick mig att tänka så mycket på när jag var där. Hur länge sen kan det vara? skulle gissa på 4 år sedan, nåt sånt. Det var verkligen en upplevelse som jag alltid kommer minnas. Mest minns jag där vi bodde, hos min lillebrors kusiner, ett as coolt place med utsikt över n.y. Frihetsgudinnan, den är större än vad man tror ska jag säga. Och båten man åker från n.y city, och sen över till en Ö (som bara en dag efter att vi hade åkt, kraschade in i kajen så att många skadade sig), förbi frihetsgudinnan. Empire state building, den högsta byggnaden nu, förrut world trade center. Central park, en storstor park mitt i new york city med dammar, parkbänkar, gräsplättar, allér och jätte härliga gångpromenader, mitt mitt i city. - Det var collt! men det jag minns allra mest, det var nog platsen där world trade center en gång stod, två jätte lika "gropar" bredvid  varrandra, bredvid ett jätte kors, full med namn och fotografier inramade i glas, det.. det var riktigt häftigt men också hemskt. hemskt som fan.


Kommentarer
Postat av: Hilde

Tusen takk for en kjempefin kommentar :-)



Jeg var i New York i desember jeg, HELT FANTASTISK :D

2009-01-12 @ 18:44:27
URL: http://hildegranum.blogspot.com
Postat av: frida

gud vilken söt hund i headern! =)

2009-01-12 @ 18:58:53
URL: http://itisfrida.blogg.se/
Postat av: Sandra (:

jag bara älskar din header! :) så jävla nice. får mig att längta lite till den mysiga hösten (a)

2009-01-12 @ 19:34:00
URL: http://svartvitrutad.blogg.se/
Postat av: lisa

Tack för att ni gillar heathern sandra och frida!

2009-01-12 @ 20:00:46
Postat av: Anonym

Hilde: Aa n.y var verkligen helt fantastiskt :D

2009-01-12 @ 20:01:17
Postat av: emv

Heldig du er! Jeg vil dra til New York en gang :D

2009-01-12 @ 23:34:33
URL: http://deadbarbie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0