Mitt tips till er som vill komma igång!

Hej igen. Jag skrev ju förrut i ett tidigare inlägg att jag hade som mål till sommaren att börja komma igång med träningen igen. Ni har kanske precis som jag har lite svårt att verkligen komma igång, och det kan bli så att ni tänker "Ärsch, det är så långt kvar, jag kan lika gärna unna mig lite onyttigt nu och skita i träningen", riktigt så kan man nästan inte tänka, för vill man ha resultat måste man verkligen sätta igång från början, nu, redan idag!

Jag vill inte träna bara för att bli trådsmal och rasa i vikt, utan jag vill få konditionen och orken tillbaka, det är de!

Jag tror att "hemligheten" för att lyckas ligger i att verkligen bestämma sig. Räkna med att motivationen inte alltid kommer att ligga på topp. Du kommer garanterat trilla dit längs vägen, men det är inte det som är problemet utan hur du agerar när det händer. Skriv ner ditt mål,skriv ner det på ett papper och motivera varför du vill ha just DITT mål, vad som kanske kommer bli bättre om du når upp till det. Var realistisk, hur ser din situation ut? Om man äter godis i stort sätt varje dag kanske man kan tänka om och dra ner på det till kanske en gång i veckan. Belöna dig själv, det är jätte viktigt. Känner du att du har kommit en bra bit på vägen, eller att du kämpat och lagt i riktigt bra, köp en fin tröja, eller kanske slappa framför tvn hela dan, hitta på något kul, för det är viktigt att man känner sig nöjd och att man har lyckats med något genom att ge sig själv en liten belöning :)!

Nu har mamma gjort fruktsallad, gott va? Ska nog gå och sätta mig vid tvn
med en skål :) Kommer med ett sista inlägg om ett tag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0