Lördag morgon

Tjenare. Haft en bra natt? Jag har iallafall sovit som en stock! Tänkte att jag skulle ge er en bra start på dagen, för det är ju svin viktigt. Därför kommer här lite tips om hur man ska äta under dager för att få i sig det som kroppen behöver:

Frukost:
Om man börjar dagen med gröt tillsammans med bär, så får man gott utav långsamma kolhydrater, vilket är bra. Om man samtifigt sattsar på magra proteiner, kan man slänga ihop en omelett gjord på tre äggvitor! (Jag själv brukar offta slänga ihop en smoothie sådär på morgon kvisten. Offtast med hallon banan och blåbär + en halv dl havre)

Lunch:Någon typ utan sallad. De flesta skulle säkert äta en sallad med mest grönsallad, gurka, tomat osv. Detta är gott, men håller dig inte mätt särskilt länge. Därför är det skitbra med mer matiga sallader, som med kycklingbröst, laxfilé eller exempelvis tonfisk. Vill man vara extra nyttig kan man ha Quinoa i salladen, som är ett näringsrikt frö, alltså väldigt bra att krydda salladen med.

Middag:Fisk! eller andra typer av mager protein, tillsammans med mycket grönsaker!! Men om du är en sån som tränar och är fysiskt aktiv, bör man lägga till lite med kolhydrater!

Snacks:Vill du komma i form ska du undvika krämiga desserter och istället välja exempelvis frukt eller yogurtglass. Är man extra sugen kan nötter, mandlar eller fettsnåla popcorn vara ett bra alternativ!

Så! Detta är vad jag har lärt mig! Hoppas ni får en kanon dag! Nu ska jag och mamma till la´gym! :P Ses senare.





Kommentarer
Postat av: Klara

Gu va trevligt att du skrivet om sånt, verkligen! Tycker det är skitkul att få lite tips om olika saker :) Fortsätt med det! / En klara

2009-01-02 @ 17:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0