:)

Kors i taket, pappa står och gör semlor! Det var oväntat, men va gulligt endå haha :) Det är inte ofta man ser farsan baka eller hur? Men nu har jag iallafall ätit middag. pappa hade gjort ugnspannkaka, var jätte gott! Alldeles strax ska jag belöna fejjan med ansiktsmasken jag köpte tidigare, ska bli härligt! Annars bjuder inte kvällen på något särskilt, ska bara dega framför tvn och ta det lungt, det är säkert något bra på tv tror ni inte? Har ingen vidare koll alltså. smile.

Sitter också här och funderar på vad jag vill gå för kurser i tvåan. Det finns att välja mellan Hotell, Resturang och måltidsservice, Resturang och måltidsservice (engelsk variant) Eller Resturang och måltidsservice (undervisning på företag) Som menas med att man två dagar i veckan går i skolan för tjärnämnena och dom andra ute och jobbar. Jag har hela tiden varit inne på hotell, men när jag läst info på kursen så börjar jag nu tveka. Väljer jag hotell innebär det att man måste läsa engelska B och svenska C. det har jag verkligen verkligen ingen lust med, + att jag hatar dom ämnena. Istället funderar jag på att nu i tvåan läsa vanliga resturang och måltidsservice, så att jag sedan i tvåan kan gå över till servering B och bartender. Det är mer min grej isåfall, + att man slipper tänka på alla tjärnämnen osv. Förövrigt till er som går i nian nu, stockholms hotell och och resturang skola (globen) Är verkligen helt grym! Det är bra lärare, inte alls överdrivet med prov och läxor, utan dom planerar mer så att man gör det mesta i skolan istället. Sen är det kanon mat, inte sån där "skolmat" ni kanske är vana vid, utan här snackar vi mer resturang mat, as najs! Det bästa är att du (direkt efter du gått ut rean) lätt får jobb, alltså att du har färdig utbilding och snabbt kan gå ut i arbetslivet!


Resturang och måltidsservice
En inriktning för dig som vill arbeta inom restaurang med matlagning eller servering/bar. Under årskurs 2 fortsätter du arbeta både i kök och matsal för att få en mångsidig grundutbildning och få en uppfattning vilket av dessa arbetsområden du helst vill jobba med i framtiden. Senare till årskurs 3 väljer du utgång Restaurang eller Servering/Bar beroende på om du vill specialicera dig enbart på matlagning eller servering/bar under ditt sista år
hos oss.

Karaktärsämnen i åk 2:
Restaurang
Storkök
Servering B
Ansvarsfull Alkoholhantering
Näringslära

Kärnämnen i åk 2:
Svenska B
Samhällskunskap A
Naturkunskap A
Idrott och hälsa (fortsättning)


Kommentarer
Postat av: Liza

Hej ! jag går hotell i 2:an i din skolan, och ville bara säga att du behöver inte läsa engelska B i 2:an om du inte vill, det gör inte jag :). bara du får ihop till 300 poäng i slutet av 3:an :)

2009-02-05 @ 19:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0